čtvrtek, června 07, 2007

LBP Popůvky 6.6.2007

Zjistil jsem zajímavý paradox - stačilo malinko přidat na rychlosti a vůbec nestíhám v plné "kvalitě" tolik závodů jako v době, kdy jsem byl pomalejší. Mám počet závodů omezit? Zatím jsem se rozhodl, že budu chodit na závody, které mne baví, i kdybych je měl běžet volněji. Pravda, předsevzetí běžet na 80-90 procent jsem si dával i dříve. A pak běžel obvykle zanedbatelných pár vteřin (či spíš desítek vteřin) za svými možnostmi. To je určitě špatně. Když volněji, tak volněji. Velkým vzorem pro mne v tomto je v poslední době Tuta. Na některých závodech bojuje o bednu, jiné v klidu skončí o pár desítek míst hlouběji. Tak proč bych to taky nezkusil. Po sobotní "šestihodinovce a kousek" na kole jsem nebyl zcela fit, Popůvky byly vhodný adept na vyzkoušení pomalejšího běhu.

Odpolední zatahování oblohy proto sleduji zcela v klidu. Dnes o osobák nejde. Po čtvrté hodině začíná lít. Dost. Obvykle jsem běžec do hezkého počasí, dnes je to fuk. Navíc by mohlo do šesti přestat, ne? Déšť zvolňuje, ale ještě při příjezdu na prezentaci prší. Ani se moc nerozběhávám, na co taky. V lese tu bývá bahno i v parném létě, dnes to bude obzvlášť zábavné. A já si nevzal krosky, předpokládal jsem hezký den. No, co už. Popůvky jsem běžel zatím šestkrát. Nejlepší čas 36:03, nejhorší 38:03. V dnešním počasí nebude problém hodně rozšířit rozpětí směrem nahoru:-)

Start! Prší už jen zvolna, déšť v závodě nikdy stejně nevnímám. Ani dnes není čas. Přes volný začátek mám na vrcholu panelové cesty tep 161, to se mi povede málokde:-) Běžím v klidu, přesto mne Radek předbíhá až na druhém kilometru a držím se Standů. Je asi načase si přiznat jedno - tato trať mi z neznámých důvodů sedí. Mívám tu hodně bodů. Možná díky absolvovaným krosům na Vysočině. Proto se moc nedivím, že i přes volné tempo mne nikdo v lese nepředbíhá. Jak to bude vypadat v sebězích? Hodně, hodně zábavně. Nechci se rozplácnout, dnes v nejprudším klesání téměř pochoduji. Kolem mne proletí Pavel Tyleček jako neřízená střela. Snad má itinerář a ví, jaká bude další zatáčka, jinak se rozplácne o strom:-) Dobíháme do údolíčka, bahno, bažiny, mokřadla. Flákání mne přestává bavit, trochu zrychluji. V jednom z dalších klesání dokážu neuvěřitelný kousek - zakopnu si kus bahna až na hlavu:-) Schválně, zkuste to někdy, jistě to nedokážete:-) I běžci za mnou přidávají, mám tolik sil, že vyjímečně přidávám v cílové rovince. No proč bych se dal tak levně v posledních metrech:-) Pozici jsem uhájil, čas 38:16 je opravdu nejhorší z mých výkonů. Za splnění svého cíle to však nepovažuji, dnes byly mimořádně špatné podmínky, ten čas je asi v podstatě dobrý. Na první půlku v pořadí však nestačil - 60 místo z 112, v kategorii 11. z 18. Letos zatím nejvíc bodů - 66,4. To má asi dvě příčiny - jednak mi ta trať zřejmě relativně sedí a hlavně nepřišel Dan. Což je velká škoda. Běhá neuvěřitelně vyrovnaně, podle jeho času se dají hodnotit podmínky dne, takto vlastně nevím, co si mám přesně o svém čase myslet:-) Tímto přeji Danovi rychlé uzdravení, nejlépe už v Pisárkách!

Při pohledu do výsledkové listiny vidím, že i ostatním se dařilo. A někteří nezbední synové se snaží dotáhnout na své vzory. Že by další drama? :-)

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Kdybych běžel na TF 161, taxem suverénně poslední ;-)
Zajímavý reportík a, jak už jsem psal na fóru, zajímavá skladba lidí mezi 50. a 65.místem.
Opět si netroufám tipovat, jak bych dopadl. V Obřanech byla Blanka taky kousek přede mnou, ale Romanu a Zdeňka jsem po docela tvrdých soubojích porazil.
S trochu nadsázky se dá napsat, že mou "obřanskou pozici" tentokrát obsadil rk. To ale sámo neznamená, že bych soupeřil zrovna s ním :-)

Vl001 řekl(a)...

Popůvky mají závěr z kopce a krosový charakter. Zkusit bys to měl. Úspěch zaručen:-)

Anonymní řekl(a)...

Žádné drama neočekávám,spíš logický vývoj.Otázkou je snad jen : jak ještě dlouho ? Před závodem bych na sebe nevsadil ani pětník.Tím spíš mě překvapilo,že jsem Míšu ve třetím km doběhl a dlouho jsme běželi spolu.V sebězích jsem byl odvážnější(?),na rovince jsem očekával drtivý finiš.Ten kupodivu nepřišel,snad mám doma ještě trochu autority. :-)
Svoji hranici intenzity,kterou můžu opakovaně (2-3x týdně) bežet ,bych viděl nějde kolem ANP.Včera jsem byl dost pod (169/173+-).I proto (vedle plynule stupňovaného tempa)ten pohodový pocit při i po doběhu.

Anonymní řekl(a)...

vl001: 11.7. Je šikovné datum !
5.-8. je volno a na 9.-10. jsem si v práci domluvil dovču. Pokud se celé ty dny budu věnovat rodině, pak není důvod nepřijet :-)
milan: Vida, takhle to bylo. Zdá se,že již brzy budete oba figurovat v TOP 20 celkově :-)