pondělí, prosince 08, 2008

Plavecký kemp Etriatlon VII - 5.-7.12.2008

Další plavecký kemp pro mne začal vlastně už ve středu. Poprvé na podzim jsem si vyrazil ostřeji zaplavat do Lužánek. Na dlouhou dobu neplavání dobrý, jen mne překvapilo, že mne píchá v uchu. Co to je? Záněty středního ucha jsem jako dítě míval, toto však vypadá jinak. Po konzultaci s internetem to vidím na zánět vnějšího zvukovodu. Do vody by se s tím nemělo. Jenže kurz je zaplacen a rizika nejsou zase tak hrozná. Asi budu mít po kurzu nějakou dobu po plavání, to vydržím:-) Kupuji si ucpávky do uší a hurá na kemp.

V Chrudimi v pátek večer vše jako obvykle, už při příchodu zjišťuji, že kde kdo čte můj blog a poznává nás. Není prostě pro bloggera jednoduché vyrazit si inkognito se slečnou:-) Upřímně řečeno budíme trochu rozruch. Máme totiž na sobě trika s nápisem "MČR v dálkové plavání na 5km", což mezi lidmi učícími se plavat budí respekt:-) I Petr Valeš znejistí a ptá se, jestli jsem plaval pětku. No neplaval, ale triko jsem dostal i za odplavaný kilometr:-) Ale hurá do vody, nejdřív je potřeba se rozřadit. Svůj letitý souboj s hranicí 4 minut na 200m dopředu vzdávám, přesto se mi daří zaplavat zatím nejlepší kempový čas 4:06, nohy pak 1:29. Kristýnka chce zápolit s hranicí 3 minut, ale v naší pomalé rozplavbě nemá tahouna, plave 3:10 a 0:54. Kristýnka bude jistě v prvním družstvu, já se raději ani nejdu dívat, zda mi to vyjde na druhé. Jestli budeme v jiných polovinách účastníků, dost nám to pobyt znepříjemní. Ale zázrak - jsem ve dvojce, pochopitelně se spoustou lepších plavců než jsem já. Třeba i s Mondem:-) Ale nebojím se, vím, že zaplavat 200m není všechno, mně přece jen v průběhu kempu už tak nedochází síly, třeba nebudu ve družstvu poslední:-) Po plavání se dozvídám Kristýnčin neuvěřitelný zážitek - ve sprchách ji další plavkyně zpovídají, kolik jí je. Jestli 16 nebo až 18? A kde přišla k o něco staršímu příteli. Pětadvacetiletému!!!:-D Neskutečné, jak se něco takového může opakovat. Asi mládnu:-)

Večer cítím podstatné zhoršení ucha, ucpávky moc nepomohly. Mám vůbec v sobotu plavat? Zkusím aspoň sobotní dopoledne s natáčením, ať se vidím v plné kráse:-)

Sobota dopoledne rychle ubíhá, trochu sleduji Kristýnku v prvním družstvu, plave na čele, to jí úplně nesvědčí. Škoda, že tu nejsou lepší plavci, které by musela dotahovat. Třeba příště:-) Při natáčení se cítím velmi těžkopádně, no to zase bude:-). Kupodivu při promítání výsledek není zase až tak děsivý. Teda možná pro opravdové plavce jo, ale měli byste mne vidět na prvních kempech:-) Prostě mám pocit neustálého zlepšování, jsem se sebou vlastně spokojen. Jako obvykle:-)



No klidně se podívejte - takhle plovu:-)


A tady je Kristýnka


Kapu si do uší a přemýšlím, zda jít odpoledne plavat. Kdyby se tak dalo zabránit vodě téct do uší! Napadá mne šílená myšlenka - pod neoprénovou čepičku, kterou používám na otužování, voda skoro neteče. Čepičku mám náhodou v autě, odpoledne na bazéně ji nasazuji a budím zaslouženou pozornost:-) Čepice pomáhá, cítím se při plavání mnohem líp, jen ta voda je najednou nějak abnormálně teplá. Při intenzivních úsecích se skoro přehřívám. To jsem ještě nezažil:-) Pohodové plavání narušuje jen zábavná historka při několikátém úseku jen nohama - dostávám křeč. To není nic nového. Nové je umístění - velmi intenzivní křeč se zakusuje do zadní strany stehna. Svět je prostě plný nových zážitků:-) Čepice však pomohla, ucho se nezhoršuje, půjdu plavat i v neděli.

Nedělní plavání je už docela snadné, nějak mne ty kempy přestávají unavovat:-) Zábavné je, že na úplný konec bude ještě jednou oblíbených 200m VZ na čas. Začínám zvolna a rozvážně, přesto Jana, která byla v pátek rychlejší je o fous za mnou. To mne tak povzbuzuje, že po 100metrech zvyšuji úsilí, což se ukazuje být jako naprosto debilní nápad. Jana mi uplavává a já končím v čase... 4:06:-) Mezičas na 100m byl 1:52. Příště to poplavu celé volně a pod 4 to být prostě musí:-)

Nemám však úplně jasno co dál. Kempy jsou fajn, ale bez Kristýnky by se mi na ně asi nechtělo. Ta je dnes už o několik tříd lepší než já a dá se čekat, že do jara opět výkonnostně poskočí. Potřebovala by také trénovat s lepší skupinou - prostě s plavci, co umí 200m dost pod 3 minuty. Jestli se však přihlásíme na "lepší" kemp, nebudeme ve stejné polovině, což nám dost naruší pobyt. No, něco vymyslíme. Do jara času dost:-)

10 komentářů:

Ječmínek Máselník řekl(a)...

Vláďo, kdyby přišlo znova na ucho, tak stará osvědčená metoda na zánět zkukovodu při plavání je vata s heřmánkovým olejem do ucha a přes to obyčejnou gumovou plavací čepici.
Jako dítě jsem na zánět zvukovodu poměrně dost trpěl a odplaval (tedy zdaleka nejen já) tímto způsobem hrůzu hodin.

Vl001 řekl(a)...

Díky za radu, olej vyzkouším. S plaveckou čepicí to bude horší. Žádná mi nejde přes uši:-) Potřeboval bych nějakou XXL:-) Bohužel jediná čepice zakrývající uši je ta neoprenová.

Ječmínek Máselník řekl(a)...

stačí ji natáhnout jenom přes to bolavé ucho. Vypadá to sice srandovně, ale funguje to:-)

Niktomuž řekl(a)...

Z těch časů si nic nedělej. V pětadvaceti máš všechno ještě před sebou:-)

Renda řekl(a)...

Ja celkem uspesne pouzivam na podobne problemy v lekarne volne dostupne kapky Aurecon (cca 93.-). www.herb-pharma.com. Mam totiz nejak spatne rostly pravy ucho a jak chodim casto do bazenu, tak tam hnedka chytnu nejakej zanet.

Vl001 řekl(a)...

Díky za námět na další kapky. Asi je zkusím na pročištění a pak ten olej zkusím používat do vody. Snad se ty problémy vracet nebudou, doposud jsem je neměl a i do budoucna se klidně obejdu:-)

Anonymní řekl(a)...

Z pohledu kovadliny plaveš děsně dobře. :o) A Kiki?...to je prostě ryba.

Anonymní řekl(a)...

Čepička moc pěkná! Slušela Ti. :-)
Včera jsem zkoušel, jak mi to půjde na Kraví Hoře. Ale hrozně mě bolí ruce. Zbytek týdne nejspíš věnuju teoretické přípravě a sledování našich výkonů na DVD. :-)
Díky za vypálení.

Anonymní řekl(a)...

to je haluz, zánět zvukovodu sem měl ve stejnej čas jak ty. pravé ucho.

Anonymní řekl(a)...

No 4min je teda na skoro 200 ročně natrénovaných km fakt slabota. Plavu tak cca 250km/rok a teď jsem si to zkoušel (a to aktuálně plavu se zlomenou nohu) za 3min. Jenže, jakmile přijde otevřená a studená voda, tak je se mnou konec a poráží mě i Ti, co jsou v bazénu o pěkný kus za mnou...