pondělí, prosince 15, 2008

Zimní plavání Olomouc 13.12.2008

V poslední době je se mnou pořád něco. Kvůli zánětu v uchu jsem v týdnu neplaval a ani moc neběhal. Raději jsem doma seděl na rotopedu. Pro ucho možná dobré, ne tak pro zbytek těla. Nachladil jsem se. To mi jde vcelku snadno, v naší domácí "tělocvičně" se netopí, bývá tam kolem 15 stupňů. Dobré pro sezení na kole, ale běda, jak zpocený sportovec sleze a nejde se hned osprchovat. No, co se dá dělat. V sobotu ráno jsem tedy vynechal oblíbený běh na Býčí skálu. Ale co s načatým dnem? Zajedu si zaplavat do Olomouce. Do řeky Moravy. Voda bude jistě tak studená, že to mé nachlazení vyléčí, o léčbě studenou vodou se přece tolik píše:-) Kristýnce odpadl ranní plavecký trénink, takže prý taky pojede do Olomouce. No, proč ne. Sto metrů jí neublíží, i když ven teď "trénovat" nechodí. Víc ve studené vodě ani plavat nesmí. Já občas do Svratky skočím. Tak si dám 250 metrů. Já smím, jsem starší:-) Divný pocit, hlásit se na delší trať než Kristýnka:-)

Vyjíždíme až po obědě. V Olomouci chvíli váhám, jestli jedu správně, ale když vidím na ulici lidi v plavkách, je jasné, že jsem se zase skvěle trefil. Máme jen čtvrthodinku na převlečení a pak hurá do vody. Tedy až po nástupu. Ředitelem zdejšího závodu je Ladislav Nicek, v pětadevadesáti letech mluví stále jako kniha. A už je čas skočit do vody, první tratí je stovka. Kristýnka jde statečně do vody, sklouzává po kameni a je první namočená až po nos:-) Startér ji však nenechává dlouho čekat a už vyráží. Kraulem. Nechápu, mně se moc nechce v takové vodě namáčet hlavu:-) Kristýnka si dělá na ostatní okamžitě náskok, za půlkou předplavává Ladislava Nicka, který dnes plave jen padesát metrů a už je venku z vody. Ani si to neužila:-) A evidentně ani neprochladla, je nějak moc čilá, je mi zima víc než jí. Jdeme raději dovnitř. Zázemí je v budově školy, krásné teploučko, teplá polévka, pohoda. 250 metrů je až poslední v pořadí, do školy se postupně trousí plavci z tratí 750 i 500m. Někteří v pohodě, jiní se pěkně klepou. Začínám být nervózní, zvládnu vůbec svoji trať?

Foto z akce - jen tolik vody protéká Moravou v prosinci:-).

Naštěstí nemám moc času na pochyby, už musím na start. Voda má 3,8 stupně, ale přijde mi teplá, lezu do ní statečně. Možná díky 5 stupňovému vzduchu. Start! A já ještě nejsem namočený. Chvilku počkám, až všichni odplavou. Inu, opět chyba, toto není triatlon a přece jen řada zimních plavců je pomalejší než já. Zkouším kraula a dostávám se na druhé místo. Umístění dnes není důležité, čas a pořadí se měří jen na delších tratích. Ale stejně mám ze svého umístění radost! Ne však dlouho, brzy cítím, že kraulem to celé nedoplavu, rychle ztrácím tepelnou pohodu. Přecházím na prsa a zařazuji úseky, kdy nenamáčím hlavu. Hned je to lepší. Jen přicházím o své druhé místo a propadám se na páté:-). Cítím náběh na křeče, dnes chci bezpečně doplavat, znovu zvolňuji. Přes poměrně malé úsilí se cíl docela blíží. Možná malinko pomáhá proud dnes na pohled líné řeky. A já můžu ven! V prosinci venku uplaváno 250 metrů a mně ani není žádná extra zima! Možná ze mně bude jednou otužilec. Dnes však ještě ne. Po příchodu do školy se klepu evidentně nejvíc ze všech. Zařazuji tréninkový výběh schodů, čaj, kafe a ... dobrý. A ten pocit, že jsem se tak nějak překonal, to prostě v Tescu nekoupíte. Asi si ještě někdy s otužilcemi zaplavu. Jen co doléčím to hloupé nachlazení:-)

13 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ty jsi, ale pěkný nezmar. Já byl odpoledne na kole a moc teplo teda nebylo a ty lezeš do vody :-).

Anonymní řekl(a)...

Taky si pro to do Tesca nechodím :) Blahopřeju k cennému překonání sebe sama.

Jozef Vrábel řekl(a)...

Tak to už je poriadna sila. Na toto by som sa nikdy nedal nahovoriť. Máš môj obdiv.

Anonymní řekl(a)...

Ty už přece jsi otužilec. Přece jen mě zaráží, že se plave i 500 nebo dokonce 750m při teplotě vody kolem 3 st.C
Milan

Vl001 řekl(a)...

Kilometr se neplaval jen proto, že bylo v Moravě málo vody, ale na dalších závodech už bude:-) Ale tam zase nebudu já:-)

Anonymní řekl(a)...

Včera jsem napouštěl akvárko studenou vodou z vodovodu a pak rukou upravoval dno, teplata byla 9C a já myslel, že mi upadne ruka :-). A ty si plaveš v ještě studenější vodě, fuj :-)

Vl001 řekl(a)...

Aldamane a dělal jsi to na studeném vzduchu? Vevnitř, že? To nesmíš, to studí:-D

Anonymní řekl(a)...

no jasně že doma, teplota kolem 23C :-). Takže kdybych to dělal venku tak se vlastně ohřeji zajímavé :-D.

Anonymní řekl(a)...

Ládíku máš si dát delší trať a bude po křeči. Já dal 750m, křeč mně chytla chvilku po startu, aůe ta studená voda to po nějakých 200m rozehnala. V té době sem už byl iaj zahřátej na provozní teplotu. Fakt nejhorší je těch prvních 200m. :-)

Vl001 řekl(a)...

Ano, prvních 200 metrů je nejhorších. Zbylých 50 už byla taková ta apatie těsně před zmrznutím :-))) 750 metrů letos rozhodně v plánu nemám a ani nevím, jestli si v chladnějším počasí troufnu zopakovat 250:-)

Anonymní řekl(a)...

Určitě to zvládneš. Když to zvládnu já, tak už asi každej.
Na Plumlově jsi měl dobrj čas. Je to jenom o tom odhodlání a to v Tobě určitě je.

Vl001 řekl(a)...

Ano, asi by to šlo. Ale v této sezoně se spokojím s nejkratšími tratěmi:-)

d řekl(a)...

S velkým zpožděním, ale přece.

Tak toto je síla. Už jsi sice psal na podzim o různých závodech venku, ale tohle je už moc. Mi stačí studená sprcha na 10 sekund a dost. Máš můj obdiv.