neděle, listopadu 23, 2008

BBP Běh 17.listopadu - 22.11.2008

První závod letošního ročníku BBP zastihl náš rodinný tým jako obvykle zcela nepřipraven. Naše největší želízko Terču ráno odvážím na volejbalový zápas, Lenka při pohledu z okna rovnou říká, že nikam nejede. Prý si zaběhá u domu. No to jsem zvědav:-) Kristýnka se mnou sice jede, ale rovnou lze očekávat, že její výkon nebude ideální. Naposledy byla běhat na závodě Běžce Vysočiny 24.10. To není nic nového, sama neběhá, jen chodí po závodech. Ale poslední dva roky běhala při basketbalu. Ten letos výrazně omezila. Holek jejího ročníku narození je málo, nedají dohromady tým. Je proto přiřazena k mladším dorostenkám. Prosadit se oproti o dva roky starším holkám, které jsou staženy z celé Moravy do basketbalové třídy sportovního gymnázia je prakticky nemožné. Trenér Kristýnku nestaví do zápasů a ta udělala asi to nejlepší, co mohla - začala znovu víc plavat a basketbalové tréninky výrazně omezila. Já jsem od Frankfurtského maratonu taky vlastně neběhal, mám naběháno 46km. Ne za týden, za 4 týdny. To bude výkon:-)

Červená čepice - nový vzácný běžecký doplněk. Cena za 3.místo v Běžci Vysočiny.

První závod BBP býval obvykle na Palackého vrchu, letos si správci stadionu postavili hlavu. Masový závod tam není vítán. Že by areál na Palackého vrchu byl postaven z jiných než státních peněz? Vychovávají tam olympijské vítěze, že jim hobíci nevoní? Fuj, vysokoškolští bafuňáři, styďte se. Pořadatelé z TriLam si poradili a závod přesunuli do Kuřimi. Dobré zázemí, zkušení organizátoři. Jen možná až příliš náročná trať. No, nepředbíhejme.

Při startu starších žáků sněží míň než před chvíli:-)

V Kuřimi jsme tak akorát, abychom přijeli do nejhustšího sněžení. Obvyklé počasí BBP - žákům sněží, dospělým bude jistě svítit sluníčko:-) Kristýnka si jde statečně pro číslo. Nejvíc sněží nejmenším žákům, starší žáci už to mají lepší:-) Je tu start a houf běžeckých nadějí mizí za zatáčkou. Kristýnka má jako jedna z mála krosové boty, zároveň je však oproti ostatním těžká a nezvyklá běhu na tomto povrchu, už v prvním kole ze tří přechází do chůze. Ztrácí tím kontakt s posledními, ale v klidu se zase rozbíhá a rozumným tempem dokončuje celý závod. V cíli si nestěžuje na nepřízeň osudu a je spokojena s body za deváté místo. Já myslím, že dobrý:-)

Nástrahy počasí zvládnuty perfektně.

Potkávám spoustu známých tváří a vyměňujeme si tolik důležitých informací, že se pomalu ani nestíhám před svým startem rozběhat:-) No, dnes je to stejně jedno. Start dospělých se mírně posouvá, jako každoročně je při prvním závodě velká fronta na prezenci. S menším zpožděním vybíhám docela s obavami, zda mi to vůbec poběží. Abych pravdu řekl, pocitově docela mizerie. Ale vidím kolem sebe obvyklé soupeře, tak to není asi taková tragedie. Sváťa je dokonce za mnou. Asi kvůli špatně zvoleným botám:-) Čerstvě napadaný sníh je rozdupaný, uklouzaný, trať je docela náročná, kopcovitá, vidím několik pádů. Je asi jen věcí statistiky, kolik takových pádů špatně dopadne. Pomalost svého běhu připisuji své obezřetnosti a hned jsem se sebou spokojenější:-) První kolo za 25:24 překonává mé očekávání. Po náběhu do druhého kola vidím dokonce pár běžců pochodovat. Jsem na sebe hrdý, protože to nemám zapotřebí, pomaličku je předbíhám. Únava se stupňuje, kopců snad přibývá, po pár minutách v prudkém stoupání pochoduji kousek i já. No co, nemám natrénováno:-) Blíží se obtížný seběh v listí. Víte, budu ho muset běžet naplno. Mám k tomu důvod. Sváťa je pořád ještě za mnou:-) Jenže zjišťuji, že mám rozvázanou botu, na kroskách jsou fakt hrozné tkaničky. Sváťa mne dobíhá a já tak přicházím o možnost čestně prohrát v jeho očekávaném drtivém finiši:-) A taky jo, sotva jsme pod kopcem, Sváťa mi utíká. Už je tu cíl, nespadl jsem, jsem se sebou spokojen:-)

V druhém kole už toho mám fakt dost. (foto Forest)

Čas 52:38 na této velmi náročné trati je nakonec lepší, než jsem očekával. Tepy průměr 156, max 165 ukazují, že úplně odfláklé to nebylo. Dnes mi to stačilo na 145. místo z 200 dokončivších (8 vzdalo?), v kategorii 36. ze 46. Beru a těším se na další závod:-)

Upřesnění na základě vyžádání Lenkymanželky - v sobotu nešla nikam. V neděli překvapila celou rodinu a vyběhla do nepříjemného počasí. Třeba z ní jednou bude běžkyně:-)

6 komentářů:

Niktomuž řekl(a)...

Koukám, že si ordinujeme podobné tréninkové dávky:-)

Anonymní řekl(a)...

Pěkné. To se někdo má netrénuje a jak mu to pěkně běhá.

Jozef Vrábel řekl(a)...

Pekne si dávaš do tela. Ale aj tak nechápem, načo sú tebe ako otužilcovi tie rukavice.

Anonymní řekl(a)...

To nemá proti zimě, ale kdyby náhodou uklouzl, tak ať si nezašpiní ruce :-D.

Vl001 řekl(a)...

Chlapi, já nejsem žádnej opravdovej otužilec, mně je zima furt:-)

Tenké rukavice se mi hodí na dlouhých výbězích už od podzimu:-)

running observer řekl(a)...

Ahoj, opravdu jsem supěl stále kousíček za Tebou. Boty do sněhu v prudkém svahu nemám, takže stejně by to dopadlo i v jiných mých botách. Trasa se mi líbila, ale závodit se mi v tom moc nedaří. Na každém klesání jsem ztratil přes 150 m a pak jsem to těžko naháněl po rovince a do mírného kopce. Do prudkého kopce už to zase nešlo kvůli klouzání. Jednou jsem spadl. To ale bylo na rovince, když jsem snížil bdělost.