To je on. Modrý krasavec. Diamant. Rám je větší než tehdy běžný Favorit. A o to mi taky šlo. S kolem jsem koupil i kožené tretry Botas. Tretry vydržely po celou dobu ježdění na tomto kole, poté shnily u tchýně. Tam se nějak všechno kazí nebo co:-)
Gumy na ručkách brzd nejsou původní. Někdy kolem roku 2000 mi je v HaPe vyměnili. Tedy jinými slovy měli náhradní díl na typ brzd, který se v té době asi tak 20 let nedělal. Zatraceně dobře zásobený servis.
Kožené sedlo Brooks. Na ničem lepším mé pozadí nikdy nesedělo. Bohužel sedlu neprospěl pobyt ve sklepě u tchýně, jinak bych ho přendal na současnou jednici značky Duratec:-)
Vzadu je 6 - slovy šest - možností k přeřazení. To bývalo dřív fakt hodně:-) Šestikolečko jsem vyměnil asi čtyřikrát. Jako by dřív tato součástka míň vydržela. Nebo jsem víc jezdil? :-)
Kdysi jsem vážil i 95kg. Možná i to je důvod, proč původní ráfky trochu popraskaly:-) Toto jsou fakt ty, co byly na kole od pořízení v roce 1985 do opravy v roce 2000.
Rám vyrobili soudruzi v NDR, v Karl-Marx-Stadtu (co je to dnes proboha za město?? :-)) A dopustili se při výrobě chyby - závit řízení povoluje. V roce 2000 ho v HaPe přesoustružili, do roku 2005 jakž takž držel. Další oprava je ale už asi marná. Závit není standardní, jiná vidlice se tam nedá dát. Možná se měli soudruzi na výrobu rámů vyprdnout a vozit celá kola.
Na tomto kole jsem občas vyrazil na nějaký amaterský závod a v roce 2005 jsem na něm objel své první triatlony. Startovní číslo 54 jsem měl 6.8.2005 ve Vysočanech. Na trať tamějšího kopcovitého sprint triatlonu jsem potřeboval 1:35:58 a skončil jsem na krásném 45. místě. I to už je tak dávno:-))
Kožené sedlo Brooks. Na ničem lepším mé pozadí nikdy nesedělo. Bohužel sedlu neprospěl pobyt ve sklepě u tchýně, jinak bych ho přendal na současnou jednici značky Duratec:-)
Vzadu je 6 - slovy šest - možností k přeřazení. To bývalo dřív fakt hodně:-) Šestikolečko jsem vyměnil asi čtyřikrát. Jako by dřív tato součástka míň vydržela. Nebo jsem víc jezdil? :-)
Kdysi jsem vážil i 95kg. Možná i to je důvod, proč původní ráfky trochu popraskaly:-) Toto jsou fakt ty, co byly na kole od pořízení v roce 1985 do opravy v roce 2000.
Rám vyrobili soudruzi v NDR, v Karl-Marx-Stadtu (co je to dnes proboha za město?? :-)) A dopustili se při výrobě chyby - závit řízení povoluje. V roce 2000 ho v HaPe přesoustružili, do roku 2005 jakž takž držel. Další oprava je ale už asi marná. Závit není standardní, jiná vidlice se tam nedá dát. Možná se měli soudruzi na výrobu rámů vyprdnout a vozit celá kola.
Na tomto kole jsem občas vyrazil na nějaký amaterský závod a v roce 2005 jsem na něm objel své první triatlony. Startovní číslo 54 jsem měl 6.8.2005 ve Vysočanech. Na trať tamějšího kopcovitého sprint triatlonu jsem potřeboval 1:35:58 a skončil jsem na krásném 45. místě. I to už je tak dávno:-))
Krásné kolo, že? Bohužel kvůli neutáhnutelnému řízení už nepoužitelné. A protože si musím udělat doma trochu místo, nezbývá, než kolo rozdělat, rám vyhodit a díly z nostalgie uložit někde v krabici. Jako vzpomínku na doby, kdy jsem dokázal vyjet Hády na velkou placku. Jako první kopec dne. A pak hurá dolů do Adamova a nahoru do Útěchova. I to šlo na velkou. Silou. Co nešlo silou, šlo ještě větší silou. I Babice po těchto dvou. Trend kadenčního šlapání se tehdy nepěstoval. Dnes ty kopce horko těžko vyjedu na nejlehčí převod. Inu, ono je to všechno už tak dávno, že tomu asi nikdo neuvěří. A tak jsem si to tady aspoň napsal, ať se máte čemu divit :-)
21 komentářů:
Čekal jsem trochu jinou koncovku: ..rám vyhodit a díly z nostalgie uložit někde u tchýně :)
Machy,napadá mne spousta velmi, opravdu velmi sarkastických reakcí na tvůj komentář. Ale protože tento blog občas čte i Lenka, radši moudře mlčím:-)
A co třeba Národní technické muzeum? :-)
Které myslíš? To české je pro rekonstrukci uzavřeno. Východoněmecké už neexistuje a italové mají v muzeu jistě kompletní Campagnola. Doufám:-) Nedávno jsem viděl jedno krásné ve Švýcarsku. Rok výroby kolem 1970. Nádhera:-)
Hod to na Aukro, od 1Kc, plytvej slovy jako unikat, rarita, sberatelsky kousek a podobne, a pak jen tise koukej kam az se to vysplha...:-)
Mám plýtvat i slovy nepojízdné, neopravitelné? ;-)
Když ještě napíšeš, že na něm Olaf Ludwig vyhrál etapu Závodu míru z Pardubic do Brna, každej ti to spolkne :-)
Nepojizdne a neopravitelne je v tomhle pripade uplne fuk, tenhle jedinecny skvost patri na vistavku na zed a namirit na nej bodovky a ne na silnici!
...fuj, na vystavku samozrejme...;-)
Na zdi visel dodnes. Ale je tu problém - asi máme doma málo zdí:-)
Chemnitz = Karl-Marx-Stadt, pokud se nepletu
Jj, Marxovo město byla Kamenice. Zvláštní je, že ten název vydržel déle než Gottwaldov. Asi se němcům líbil:-)
Jak nepojízdné, neopravitelné. Všecko jde opravit. Chceš to dát do kupy a zase se na něm projet? ;)
Krásný kousek, podobný mám pod vrstvou pavučin ve sklepě. Co mě stálo usilí a peněz nechat si ho v r. 87? poskládat.
Ten tvůj se samolepkama a startovním číslem nemá chybu.
Milan
Šewy, je mi jasné, že by to asi opravit šlo, kdybych dost investoval. Ale to asi v mém případě nemá cenu, nestíhám zbývající dvě kola ojet:-)
Mě to nepřijde jako velká investice. Uříznout hlavovou trubku dovedeš sám, odvrtat to v tom můstku vidlice by jsi taky zvládl. Pak už nějakýho soustružníka, pěkně to začistit, sehnat novou trubku, za tepla to tam natlačit, zavařit nebo zaletovat, vytočit nový závit a tradá na kolo. :)))
Šewy, já jsem rád, když kolo umyju a ty tady ze mě děláš výrobní fabriku:-) Tudy cesta nevede;-)
Tak pardon. :-)
koupím ho za 20kč. budu s ním jezdit do hospody.
Nabídková cena 20Kč sice odráží technický stav kola, ale nikoli vysokou historickou hodnotu, na tom se nedomluvíme :-)
kouzlo nechtěného- dneska jsem se zbytečně hnal přes celou prahu, protože nějakej teenager na bazoši použil fotku tohohle diamanta v inzeratu na sveho favorita...JK
Okomentovat