čtvrtek, května 15, 2008

LBP Anthropos 14.5.2008

Sice mi to teď neběhá, ale to neznamená, že se nemůžu občas proběhnout. Třeba na závodě Letního běžeckého poháru. Vymyšlené jsem to měl náramně - před závodem se projedu na kole a svůj nedobrý výkon svedu na cyklistiku. Co čert nechce, odpoledne na obloze mrak jako drak, chvílemi prší. Na kolo nejdu. Výmluva padá, jdu na závod odpočinutý:-)

Dnešní závod je už druhý v pořadí, první byl v termínu Starobrnotour. Jenže byl mimo Brno, na prezenci je spousta běžců, kteří přišli letos poprvé, vše se protahuje, start je se čtvrthodinovým zpožděním. Ztuhly mi rozběhané nohy, mám výmluvu:-) Na startu jsem relativně vepředu, v první zatáčce jsem na nepříliš vhodném vnitřním okraji, dav 150 běžců se mne snaží natlačit na zaparkované auto. Jenže já mám přes 80kg, průměrný běžec 60 i s postelí, není až tak snadné mne posunout, přežil jsem:-) Dál už můžu jen sledovat, kdo mne všechno předbíhá. Sváťa, Standové, uzdravený Vlastík. No, normálka. Když mne předbíhají i Lenka, toho času kojící matka a Vilma, o pět let starší cyklistka, tak si říkám, že by to mohlo stačit, přidávám a snažím se jich držet. Moc to nejde:-) Novinkou letošního ročníku je přesné změření trati, první rovinatý kilometr za 4:24 ukazuje, že to dnes nebude žádná sláva, čekají kopce. V nich přece jen dobíhám ženské, to je tak vše. Mne dobíhá čerstvý Pavel Tyleček, pohotově s ním domlouvám, že mu přenechám vítězství ve vzájemném souboji výměnou za příště. Souhlasí, tak ho pouštím dopředu:-) Kopec zpět už mi jde líp, předbíhám Vilmu, přece jen to je víc cyklistka a těším se, jak napálím rovinku podél řeky. Nicméně nohy tuhnou, napálení nechám na jindy. V závěru vyklusávající povzbuzují Vilmu, ta přidává. Zjišťuji, že mi zbývají jakési trošky sil a uhájím si svou bezvýznamnou 89. pozici ze 145 dokončivších. V kategorii 18 z 23. Výsledný čas 29:05 nakonec není na této trati nejhorší. V týdnu po Moraviamanu a Grafilitu už jsem zaběhl i hůř:-) Přeměření ukázalo, že trať nemá 6,6, ale jen 6,3 km. Mé tempo tedy nebylo pěkných 4:24, ale průměrných 4:37. Z nostalgie nechávám v historické tabulce hezčí hodnotu:-)

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

To zkrácení skutečné délky mě nepříjemně překvapilo. Už jsem si říkal, jak se krásně blížím tempu 4min/km a najednou bác a jsem zase této metě na hony vzdálen.
Na stránkách LBP to opravili na 6,35km, takže přece jen o 0,05 km příznivěji než uvádíš :)

Anonymní řekl(a)...

Já si to přeměřil, takže překvapen nejsem. Bylo mi divné, že 6,6 km se dvěma kopci běhám rychleji než pětku na dráze. Neběhám. Bude nám všem líto těch ztracených lichotivých 5-ti procent rychlosti navíc. Já to oplakal už loni, když jsem naměřil 6,3 km, necelých :-)).

Počasí ma Mamuta by mělo být ideální. Píšou to na jednom zahraničním serveru, tak to musí vyjít!
http://www.accuweather.com/world-forecast-hourly.asp?partner=accuweather&locCode=EUR|CZ|EZ004|PREROV&metric=1&hbhday=2&hbhhour=6
Jsem moc zvědav, zda se Ti to povede zajet na podobném průměru jako Starobrno, vl001. Pak už by Ti v cestě na "IM za 12" nestálo nic v cestě a budu to sledovat s min. hodinovým odstupem :-)

Vl001 řekl(a)...

2 STJ - přidat 50 metrů je málo. Interně si to změním, až ještě něco přihodí:-))

2 RK - počasí pro Přerov vypadá dobře, ale Hostýnské vrchy dost přitahují srážky. Bohužel zrovna tato část je až odpolední, kdy jsou srážky pravděpodobnější. Pojedu určitě pomaleji než SBT a když to bude vypadat na déšť, zřejmě zbaběle otočím na krátkou. Průměr tentokrát není rozhodující. Na dlouhou bych bral i 23:-) Btw - na IM na 12 mi to teoreticky vychází už teď:-) Nemyslím, že bys měl být o hodinu horší. Ale letos snad nebudeš o hodinu lepší:-)

Anonymní řekl(a)...

Volil bych stejnou taktiku a zkracoval v případě nepřízně okolností.
IM za 12 dokážu propočítat i sám sobě, kdykoliv :-) Jen té akumulace začínám mít moc. Neúčasti na Mamutovi je mi opravdu líto a asi se to i v srpnu projeví. Venku bylo tak krásně...