pondělí, září 22, 2008

BV Sádeckými vinohrady 19.9.2008

Po obvyklém čekání na Lenku, která je v práci zřejmě nepostradatelná, vyrážíme jako kompletní tým na další závod Běžce Vysočiny. Sádecké vinohrady jsme nikdy neběželi, tento závod býval v sobotu, až letos se "umoudřil".:-) Jak už název vypovídá, běží se ve vinici, či lépe řečeno kolem vinice. Představoval jsem si nějakou poslední rovinku znojemské oblasti. No, houby:-)

V Brně 13 stupňů, v kufru krátké věci, se znepokojením sleduji teploměr. Čekal bych, že se jede do nějaké teplé oblasti, a vona ta teplota potvora furt klesá:-) Na místě devět stupňů. Uf. Kristýnka je parádně nachlazená, opět zjistila, že ač je otužilá, prostě se nedá s mokrou hlavou chodit ráno po plavání po městě. Zvažuje dokonce, že nepoběží. Terči taky teče z nosu, ale ta se svědomitě rozběhává a těší na závod. Tak to má být:-) Lenka schovaná v autě před zimou.

Holky běží každá jinou trať, sourozenecká řevnivost tím jde stranou a nastupuje povzbuzování:-) První vyráží na trať Terča. Cíl jasný - zkusit předběhnout Andreu. Už v prvním kole na čele Petra, která dnes kupodivu nemá sandálky, ale normální boty:-) Možná i díky nim si dělá menší náskok. Andrea druhá, Terča se nedokáže držet za Andreou v závěsu, malinkou zaostává, nesedí jí počasí ani trať vedená vinohradem. Ve druhém kole možná třicet metrů před cílem má Terča na Andreu ztrátu pět metrů. Z ničeho nic nasazuje svůj drtivý finiš a náskok stahuje. Končí půl kroku za Andreou. Kdyby tak byla trať o tři metry delší... :-)

Kristýnka nastupuje na start netradičně v teplákách s cílem uběhnout. Trať je naštěstí neobvykle krátká, za necelých sedm minut běhu proloženého chodeckými vložkami je po všem:-) Nový osobák na dva kilometry:-))). Vítězka časem 4:23 možná překonala i světový rekord:-)

Je tu start dospělých a já zjišťuji, že běžíme po škaredé silnici mimo vinohrady. Sto metrů běžím s Lenkou, pak mi zase někam mizí:-) Cesta rozbitá, fouká a je to z kopce. František Stoklásek, pochopitelně ten starší, se přede mne žene v seběhu jako velká voda. To asi dnes nebudu moci soupeřit s kategorií 60+:-) Mám pěkně ztuhlá stehna, připomíná mi to Roth. Naštěstí však neprší, ve stoupání kryt před větrem stromy se zase rozbíhám, vedoucí běžec 60+ je tím znovu za mnou. Běží se čtyři okruhy, já už mám po prvním dost:-) No, statečně pokračuji dál. Za mými zády se odehrává dramatický boj o vedení mezi těmi nejzkušenějšími běžci. Profil trati sedí spíše lehkonohým běžcům, Zdeněk Novák se dostává před stále s úsilím běžícího Františka. Snad se to mezi nimi rychle rozhodne a nebudou mne honit, taky už nejsem nejmladší a nemůžu:-) Ve třetím kole mne Zdeněk dobíhá. Sice má na Františka náskok, ale je jasné, že v posledním kole přidá. Je to prostě závodník. Chtě nechtě přidávám taky. Přece jen vítězství nad takovým borcem se počítá:-). Zjišťuji, že vůbec nejsem tak zničený, jak jsem si myslel. Spíš jsem se doteď flákal:-) Rychle zkracuji i mezeru na běžce přede mnou. No že já nepřidal dřív:-) Cíl - 44:51, 35.místo z 56, nečekaně dobré místo v kategorii - 10. ze 14. Asi přišli nějací místní nebo co:-) Garmin mi dokonce ukázal malinko přes délku 9,6km, takže vzhledem k profilu vlastně dobrý. Lenka si odběhla poloviční délku za 29:47. No všichni se zlepšují jen já zase nic:-)

Zprovozněný AutoLap ukazuje jednotlivá kola. Pěkný závěr:-)

Zajímavé je rodinné srovnání bodových zisků - závodnička Terča, která vždy neopomene zdůraznit, že ji běh vlastně nebaví, má 9,550 bodů. Já 7,378. Na to, že přišel Václav Ožana, tak extra dobrý:-) Lenka s 5,523 má trochu smůlu, že letos chodí Jitka Dočekalová. Ale ještě chvíli a také mne začne bodově předhánět. Kristýnka v tvrdé konkurenci a s indispozicí 4,525. No to já bych proti opravdovým atletům nedal. Jestli já za chvíli nebudu z rodiny nejhorší. Asi si začnu hledat jiný sport:-)

Podívejme se ještě do celkového pořadí - se 72 body jsem nyní osmý. Perspektiva jasná - ještě se pár běžců přede mne dostane, budu klesat. Ale třeba to bude o fous lepší než loňské třinácté místo. Lenka s 16 body desátá. Perspektiva opačná - s další účastí bude v pořadí jen stoupat:-) Holky obě první. Kristýnka s 62 body dokázala až do čtrnáctého závodu z devatenácti vzdorovat atletkám, které přece jen mají výpadky v docházce. Drží si první příčku prostě nečekaně dlouho. Pravda, v dalších závodech zřejmě klesne. Pravděpodobně však ne hůř než na loňské třetí místo. Kiki, nedala bys letošní pohár tátovi? Ty už jeden máš, já si ho dám do vitrínky:-) Volejbalistka Terča je také první. Se závodnickým výsledkem 96 bodů. Paráda. O takových bodech se mi nezdá ani ve snu. I kdyby se teď všechny atletky spykly a chodily na každý závod, tolik bodů dohromady nedají, s takovým výsledkem už celkové umístění nemůže být horší než druhé místo. Pravda, může to být klidně i první místo. Na to je však potřeba porazit Andreu. V dalším závodě to zřejmě nepůjde, v těch dalších třeba jo. A i kdyby to nevyšlo, Terčo, jsi prostě nejlepší běžec z rodinného týmu. V klidu si závody užij. Běh je pro tebe jen doplněk, zábava. Není se třeba stresovat kvůli něčemu tak nepodstatnému, jako je běžecký výsledek:-). A stejně ti držím palce!

4 komentáře:

Ječmínek Máselník řekl(a)...

Vláďo, co Ti počítá ty rychlosti v tabulce? Podle vzdálenosti a času jsi běžel tempo kolem 4:30, ale rychlosti v tabulce máš od 16,6 do 18,4. Ne, že bych Ti je nepřál:-))

Vl001 řekl(a)...

Těžko říct, co to je za číslo:-) Poslední kolo je horší čas a přitom vyšší rychlost:-) Tempo mám ve Sporttrack správně 4:40. Nevím, fakt nevím...

Anonymní řekl(a)...

Ale na rychlost 18,4 km/h se pěkně dívá nech to tam :-).
Škoda že to je max., kdyby to byla průměrná to by byla bomba :-).

Vl001 řekl(a)...

Tak rychle přece nelítám. Nejsem stíhačka :-)