neděle, března 16, 2008

BBP Myslivna 15.3.2008

Kristýnka přijela v pátek večer ze školního lyžování. Unavená, nohy odřené z pochodu od chaty ke sjezdovce s ne zrovna dobře utáhnutýma botama. Ale prý na Myslivnu musí. Mně se ráno ani moc nechtělo, krásný slunečný den by možná bylo lepší věnovat cyklistice. No ale když už jedu na maraton, tak musím běhat:-) Terča pochopitelně nejde, už běhání odvykla. Kristýnce ráno přelepujeme odřeniny a za chvilku jsme u Myslivny, máme to za rohem. Při rozběhávání zjišťuji, že je Kristýnka úplně vyřízená. Těžce dýchá, po chvilce přechází do chůze, protahuje stehno, které má namožené či naražené z lyží. Ale když už má číslo, jde na start. Na něm rekordní počet starších žaček - 16. Kristýnka je zklamaná, že bude málo bodů, já si však myslím, že dnes jí větší účast pomůže. Není však čas to vysvětlovat, holky mizí v lese. Kristýnka poslední.

I po lyžáku krásný běh, takhle házet vlasama neumím:-)

A už se holky vrací, díky větší účasti tam nejsou významné díry, s menšími odstupy jedna za druhou. Kristýnka se kupodivu drží svých obvyklých soupeřek, avšak dnes je až za nimi. Nejhorší kousek běžím vedle ní, ať v seběhu nespadne. Jsme v cíli a nezbývá než pochválit dobrý výkon. Po lyžáku to lepší být nemohlo. Teď už je čas vysvětlit si, v čem byl dobrý větší počet závodnic - vzaly Marii, Lucii a Denise body, ty si v celkovém pořadí na Kristýnku nepomohly a zřejmě už ji nepředstihnou. S pravděpodobností hraničící s jistotou tedy Kristýnka bude v letošním ročníku BBP do desátého místa a to je skvělý výsledek! Takové umístění bych já bral všemi deseti. Ale nebude mi dopřáno. Jsem aktuálně 113., v kategorii 31:-) I Terča s jediným závodem je 27.

Cenná trofej - fotka s maskotem basketbalového oddílu. Mimochodem - závod mladších žaček vyhrála basketbalistka. Prostě dobrej oddíl:-)

Já jsem měl tento týden docela běžeckou krizi, více o ní v týdenním souhrnu. Byl jsem zvědav, zda Myslivna potvrdí jarní nárůst výkonnosti. Loni jsem Myslivnu běžel velmi dobře, možná nejlíp z loňských závodů, čas srovnatelný s loňským bych rozhodně bral. Na startu si stoupám nezvykle doprostřed - na tomto závodě nerad začínám vzadu, po náběhu na uzoučkou lesní cestu se pak těžce běží. Po startu se ukazuje, že jsem si vybral správnou pozici. Nikomu nepřekážím, nikdo nepřekáží mně, dobře se mi běží. Jen je to moc rychlé, po náběhu na širší asfaltku ubírám. Přes zmírnění úsilí v kopci předbíhám pár mladých přepalovačů, nezastírám, mám z toho radost:-) Někdo mi visí za zády, těžce dýchá, otáčet se není třeba, podle dechu ho poznávám. Jarek má letos taky běžeckou formu. Drží se jako klíště. Při seběhu do cíle prvního kola mne téměř předbíhá. No toto:-) V druhém kole už to je malinko volnější, v kopci přidávám. Jarek se drží, ale tomu se nesnažím utéci. Před sebou vidím svého o 22 staršího jmenovce a rád bych ho předběhl. Proč? Je možné, že je prvním běžcem kategorie MV-3, tedy chlapů nad 60 let. V BBP jsem před vítězem této kategorie snad ještě nebyl:-) Nahoře v lesíku se mi daří ho předběhnout a rovnou prozradím, je to opravdu historický úspěch:-) Přede mnou je Hugo. Ten bude mít dost sil na finiš, radši budu šetřit síly. Uteče mi v klesání Jarek? Ne, stačilo trošku prodloužit krok a vzdaluji se mu. Dole si nadávám, že jsem měl přidat, dobíhám Huga, ale moc pozdě, teď už opravdu nasazuje k finiši a utíká mi. Je tu cíl - 45:03. Umístění 93. místo z 176, v kategorii 29. z 49. Přestože je to nejlepší letošní výsledek, vypadá obyčejně. Doma zjištuji, že čas je o 52 sekund lepší než loni. To jde. I druhé kolo jsem běžel rychleji než loni první. A jak tak koukám do loňských výsledků, tímto časem bych předběhl i Vlastíka. Není to sice zázrak, ale zdá se, že se běžecká forma úplně neztratila. Uvidíme v Paříži, zda se k ní přidá i kus štěstí...

Stín za mnou je Jarek. Letos mu to běhá...

11 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Opět pěkný článek. Ty si snad na začátku závodu vždy děláš alibi, aby jsi potom na konci závodu zaběhl osobáček? Formu máš určitě načasovanou rovnou do Paříže a tak nemusíš mít strach, že by to nevyšlo :-).

Vl001 řekl(a)...

Jsou chvíle, kdy je osobáček o 52 vteřin málo. Myslím, že běžet to v lepší den, bylo by to ke 44. Ale takové myšlení je mi houby platné, když to na závodě běží jen normálně:-)

Anonymní řekl(a)...

Právě zaběhnout osobák, když se ne zcela daří je umění. :-)

Anonymní řekl(a)...

Tak jak píše milan, umění je zaběhnout osobák, když to zrovna nejde, to umí jenom mistři :-).

Anonymní řekl(a)...

Osobák z plného tréninku a bez ladění? Není důvod importovat z Paříže něco jiného než maratónský osobák.

Jo a když jsem byl nedávno povýšen do funkce korektora :o), tak sis v článku přidal k výslednému času deset minut.

Vl001 řekl(a)...

Já bych chtěl z Paříže víc než osobák. Chtěl bych pěkný osobák:-)

Díky za opravu, fakt nevím, jak ty chyby píšu.

Anonymní řekl(a)...

Pravidelné zlepšování je hodné obdivu, mně 52 vteřin přijde jako "o hodně", na desítce.

Ten pařížský osobák se stává povinností a trochu sis tu na sebe upletl bič :-)

Anonymní řekl(a)...

Ještě, že toho koyamu máš, taky se mi zdál čas 55:03 min dost, ale neznám trať a pokud by byla moc kopcovitá nemuselo by to být neraálné.
A pěkný osobák to je čas 3:15 ? Tak už se konečně vyžvejkni na jaký čas poběžíš, pořád jen mlžíš :-).
koyama: pokud dělat korektory na všech blozích, podívej se i na můj a chyby okamžitě nahlas :-)

d řekl(a)...

Ahoj,
tomu říkám úspěch, starší dceru nedostanu na závody ani jako doprovod, závidím. A určitě největší úspěch je basketový žabák. My v mužském Nymburce máme lva.

A teď k Tobě. Osobáček, ono v tom počasí to snad ani nešlo jinak, néééé!?!?!? Člověk se nesmí zastavit v růstu, co závod to zlepšení. Takže makat makat. Samozřejmě gratuluji, čas to je pěkný. Ale pozor na toho 60+, tihle veteráni mají energie a vůle, příště ti to bude chtít vrátit. Já jsem jen 40+, ale nesnáším, když mě mladší předbíhají.

V Paříži držím palce, už se těším jak si přečtu komentář.

Vl001 řekl(a)...

Jsem statečný, veteránů se nebojím:-))) Na některé závody BBP však chodí i další starší běžci a na ně ještě nemám. Zlatá Vysočina, tam si občas s běžci této kategorie poradím:-)

Anonymní řekl(a)...

Nebuď chamtivý, každý osobák je přece pěkný. :o)