neděle, března 30, 2008

BBP Černohorský soudek 29.3.2008

Poslední závod BBP měl u nás doma neobvyklý začátek - na závod se vypravila i ranními nákupy uspokojená manželka a zřejmě díky tomu vyrazila i Terča. Ale opět jsme neběželi všichni - žena se sice nechala informovat o tom, jakou vzdálenost běží ženy a chvástala se, že na něco takového trénovat nepotřebuje, číslo si však nevyzvedla:-)

Terča si při rozběhávání stěžuje, že ji po včerejším náročném volejbalovém tréninku bolí nohy. Její start se pořád odsouvá, u přehrady běží i několik kategorií přípravek. Terča by vlastně měla být mezi nimi, to by však nedostala body do celkového pořadí. A to je děsně důležité. Nastupuje tedy jako obvykle na závod mladších žaček.

Inovací závodního dresu je čepice bez bambulky:-)

Od startu vybíhá s rozvahou a zařazuje se na konec balíku. Holky pak mizí za zatáčkou, po návratu je vidět, že Terčin běh je neobvykle těžký. Dokonce na chvíli přechází do chůze, vzápětí však naopak nasazuje k dlouhému spurtu s cílem doběhnout soupeřku před sebou. Ta však také zrychluje a je jasné, že naši stojedenáctku budou bolet nohy ještě víc než včera večer:-) Za skvělý výkon dostává 79 bodů a posouvá se v celkovém pořadí soutěže na 19. místo. Prostě budu z rodiny nejhorší já:-)

Drtivý finiš

Pozávodní pohodový rozbor:-)

Kristýnčin předzávodní optimismus. Dnes tu není za basketbalistku, ale za plavkyni Komety:-)

Kristýnka s přehledem rutinéra už na startu ví, že v celkovém pořadí bude osmá. O třídu lepší Michaela přišla dokončit šestý závod, ta Kristýnku v pohodě přeskočí (nakonec na celkové třetí místo). Naopak šance Denisy je spíše teoretická, musela by být třetí, na což nemá. I šance Marie jsou jen teoretické, ta však dnes ani nestartuje. Takže půjde jen o vzájemný souboj s Denisou, ve kterém si Kristýnka věří:-) Už je tu start a na bahnitém úseku ošklivý pád jedné ze závodnic. Naštěstí se po chvíli otřesena zvedá, není to na sanitku, na dokončení závodu však také ne, těžce našlapuje. Je to právě Denisa, souboj je tím ukončen. Holky odbíhají první kolo, dnes běží zároveň s kluky, Kristýnka se drží posledního z nich. Nakonec ani toho nepředbíhá, na Kristýnku je trať krátká - jen 1,5km, nejlepší výkony podala letos na rovinatých delších tratích. Poslední místo, avšak slušný čas. Na plavkyni dobrý:-) A to krásné osmé místo v celkovém pořadí - no GRATULUJI!

Krásný tempový běh nejvyšší žačky:-)

Po odběhnutí žákovských kategorií odvážím Terču a ženu domů, Kristýnka zůstává na odběhnutí kousku pětky. Je jasné, že celou nezvládne, tato trať je poněkud jednotvárná - napřed furt do kopce, po otočce furt z kopce až k přehradě:-) Já se vracím právě včas, abych viděl vracející se Kristýnku - vybrala si z trati rozumný kus a zase má nějaké naběhané kilometry do deníčku.

Mám něco psát o své účasti? Nevím, jestli to má smysl. Nemůžu dnes běžet naplno - jednak se chci šetřit před Paříží, jednak cítím trochu nohy z pátečního posledního delšího výběhu. Po startu proto nechám své obvyklé soupeře poodběhnout a kochám se Kočičím žlebem. Když jsme bydleli v Bystrci, rád jsem tu jezdil na kole. Běžet mne tu nikdy nenapadlo, je to fakt dost do kopce:-) Míjí mne Jarek, není mi jasné, proč až teď? Šetří se prý na nedělní maraton v Bratislavě a mizí dopředu. No tak takto tedy já formu neladím:-) Dobíhá mne Pavel Tyleček. Ejhle, společnost:-) Kouknu se na sporttester a pouštím se do něj, jaktože není dávno vepředu, když já se tu loudám na 145 tepech, cože je to za morálku a podobné kecy. Když na můj skoro minutový monolog nereaguje, začínám chápat, že asi běží naplno a nemůže mluvit:-) Naše tempo je vyrovnané, předbíháme přepalovače. Jedním se dnes zdá být i Hugo, kterého míjíme kousek před obrátkou. Tu mám za 25:25, bude následovat seběh. Jak mí pravidelní čtenáři ví, seběhy neumím. Dnes však mám docela rezervy, utíkám Pavlovi i Hugovi a v klidu klesám žlebem k přehradě. Předbíhám asi dva odpadlíky, když mne napadne zrychlit na opravdové desítkové tempo. Trochu přidávám, není to ono. Potvrzuje se, že když závod nerozběhnu od začátku, už moc nezrychlím. Zanechávám snah a dobíhám v klidu k cíli. Těsně před cílem na mne Kristýnka křičí, že prý za mnou někdo sprintuje. Kdo a proč??? Obvykle nesprintuji, dnes však mám sil na rozdávání, málem dobíhám ještě běžce přede mnou. Kdybych věděl, že to je hejtman, zrychlil bych dřív:-) A kdo to funěl za mnou? Hugo. Asi se napil u studánky živé vody:-)

Vepředu já, stín za mnou je Hugo. Letos jsme si párkrát zasoupeřili, bohužel vepředu jsem se vyskytoval zřídka:-)

Čas 47:09 znamená slušný negative split, což však vzhledem k profilu nepřekvapuje. Rozhodně výsledek hodnotím jako skvělý, no považte, kdy se mi zase podaří být za Petrem Vabrouškem necelou čtvrthodinku a za Tomášem Bednářem jen něco přes deset minut:-) Závod jsem odběhl s průměrným tepem nahoru 148, zpět 147, přes nepříliš aktivní nasazení jsem skončil na 113. místě ze 175 účastníků, 31. ze 46 v kategorii. Dostávám 143 bodů a protože mi to na podzim neběhalo, počítají se mi tyto body do celkového hodnocení - mám jich celkem 858 ( v roce 2007 849, v roce 2006 901, v roce 2005 330:-)), jsem na 118. místě z 549 účastníků, 30. v kategorii MV-1. Prostě letošní ročník BBP se opět povedl - hlavně organizátorům. A teď už vzhůru do Paříže:-)

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Také jsem to měl jako rodinný výlet:-)
Škoda toho pozdního spurtu, takový skalp může být zase dlouho mimo dosah.

Co máš pořád s tou Paříží? Trochu se vyklusáš okolo centra, no a pak si zapíšeš do deníčku o minutu lepší osobák. Šesté maratonské zlapšení?

Vl001 řekl(a)...

A nemohly by to být třeba tři minuty? Cítím se dobře:-)

Ječmínek Máselník řekl(a)...

na Tvoje podmínky je maraton příliš krátký happening:-). Holky jsou Ti Vláďo neskutečně podobné. Vypadáte na prima rodinku.

Niktomuž řekl(a)...

Držím palce, ať to v Paříži vyjde ještě lépe než v Mnichově!

Vl001 řekl(a)...

2 JM - jsme taková prima rodinka čtyř příležitostných choleriků:-)

2 NM - doufám, že by to mohlo být lepší než v Mnichově, jen nevím o kolik mám doufat:-)

Anonymní řekl(a)...

Vláďo ať se v Paříži daří. Podle toho co čtu na Tvém blogu a tréninkovém deníku, bych se nebál šoupnout tam tempo 4:30/km, na 35. km překonáš krizi a v závěru trochu zrychlíš. A máš tam čásek kolem 3:10:00. Drž se a ukaž těm žabožroutům. Moc ti to přeji.
Téčko

Anonymní řekl(a)...

V sobotu jsem to nepřepálil :-) , bohužel jsem doplatil na koleno, které jsem si zničil v posilce. Původně jsem ani nechtěl na ten závod jít, ale nakonec jsem to zkusil. Celou sobotu jsem pak nemohl skoro chodit :-).

hugo

Anonymní řekl(a)...

Tak forma tu je, tak už ji jen v Paříži prodat. Přeji hodně štěstí.
Kdyby jsi si na startu prohlédl všechny soupeře, při doběhu by jsi hejtmana poznal už z dálky a v klidu by jsi ho na cílové pásce předběhl :-). Tak zkušený závodník a takové chyby dělá :-D.

Vl001 řekl(a)...

Téčko, nasadit tam od začátku 4:30 si tentokrát ještě netroufnu...

Hugo - myslel jsem, že jsi měl spíš něco se žaludkem, měl jsi divnou barvu :-)

Aldamane, tentokrát to bylo volnější, nestát tam Kristýnka, ani v závěrečných metrech bych nepřidával:-)

Anonymní řekl(a)...

Jasan, ale skalp hejtmana, je skalp, hejtmana. Naštěstí máš času dost do konce roku, pak budou nové volby a třeba už hejtmanem nebude :-).