neděle, listopadu 12, 2006

Jsem valcířem. Nebo válcařem?

Kolo odkládám k zimnímu spánku většinou během října. V podstatě asi zvyk z mládí, kdy nebylo termooblečení a jiné vynálezy. Vyjížďka za chladu tehdy vedla velmi snadno k nachlazení. Já bych se chtěl příští rok přece jen trochu zlepšit, nezbude, než i kolo trénovat. Pořídil jsem tedy letitému rotopedu konkurenta. Válce. Názory na využití válců jsou různé. Někteří je vidí jen jako prostředek mírného zlepšení techniky, v tréninku jim přisuzují místo pouze na zahřátí. Další skupina cyklistů vidí jejich použití širší. Uvidíme. Válce jsou doma, hurá na ně. Nejdřív je potřeba je složit. Nejsem žádný kutil, ale toto je jen šest šroubků... Skládal jsem je hodinu. Nějak jsem nevěřil popisovanému nastavení "rozteče". Tak jsem je postupně skládal v různých vzdálenostech, umístil na ně kolo, zjistil, že tudy cesta nevede a za hodinu jsem byl hotov. Správnou roztečí se nakonec ukázala ta popisovaná v návodu. Ale kdo by dnes věřil nějakému reklamnímu letáku, že?


Zátiší zimní cyklistiky...


Sedím a jedu. Tedy prvních pět minut se křečovitě držím futer, mezi která jsem válce prozíravě umístil. Moudré rozhodnutí. Kolo putuje vlevo, vpravo, pořád přemýšlím, jak spadnu, když místa moc není... Druhá pětiminutovka už je lepší. Pouštím křečovité sevření, pouze se opírám jedním ramenem. Jde mi to líp a líp a posledních pět minut jedu už jako velký kluk bez jakékoli opory. Tak pro dnešek stačí. Baterie v cyklocomputeru vybitá, snad se mi podaří časem koupit správnou. I krátké projetí ukázalo, že válce jsou jiné než rotoped. Na tom jsem vždy spocený, jízda je silová. A není tam pocit mého kola. Válce jsou pohodové, možná je budu používat i třeba jen jako zahřátí před strečinkem. Taky sedím na svém úžasném kole. Aspoň se mi nebude přes zimu stýskat. Tak uvidíme, kolik toho najezdím :-)

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Začínám uvažovat, jestli bych ty válce psychicky zvládl. Dneska 4 a čtvrt hoďky na bajku a málem mi hráblo (a bude hůř)... Ale zase u válců může člověk poslouchat hudbu, čumět na televizi, nemusí se hodinu oblíkat do skafandru, aby se nenachcípal... ale příroda je příroda ;-)

Anonymní řekl(a)...

V., navrhuju menší deal: vyměním svoji stagnaci na kole (bez válců :) a ve vodě (včera jsem se po 800m málem začal topit :)) za tvoje zlepšování ve výše uvedeném. A pobíhání necháme být.. OK?

Vl001 řekl(a)...

2 forest - jestli můžeš jezdit venku, jezdi, dá ti to víc. Válce jsou dobré, ale vyjížďku to nenahradí. To jen nám, pohodlným, se ven už nechce :-)

2 tosk - anebo se dohodněme, že se příště setkáme v cíli a nemusíme dobíhat stejně :-). Stagnace mne teď možná čeká, jdu objednat koleno k ortopedovi, nějak to není ono...

Anonymní řekl(a)...

rk
Koleno hlásí únavu, nebo je to pádem v Otrokovicích?
Válce jsou jistě skvělé na rovnováhu a techniku, dobré i na poničené klouby, ale šlapat alespoň hodinu, aby to nahradilo vyjížďku venku, vyžaduje odolného jedince a silnou motivaci, nebo tělo co se nepotí. Vabroušek prý šlape u televize i 3 hodiny, to je odolnost. Válce nemám, jen trenažér, a osobní rekord v trpělivosti mám 45 minut, jednu stranu magnetofonové kazety. Televize se akusticky pere s hlukem kola na brzdě, to taky leze na nervy, leda taky se sluchátky.
Nebude-li sněhová kalamita, plánuju alespoň jednu tříhodinovou (a více)vyjížďku na silničce během každého zimního měsíce, abych jen neběhal. Nějaké roviny směrem na
Mikulov a podobně by byly zábavnější ve dvou, či více lidech podobné výkonnosti, teda pokud bys to moc nedrtil. Pokud bys někdy plánoval něco podobného, můžeš se ozvat přes běžecké fórum.
Z poutavě psaných článků usuzuji, že by to byl problém sladit časově. Práce, rodina a tak.. Já mohu mít volné úterky a čtvrtky, případně i víkendy, ale ty většinou obětuji pro záchranu duševního zdraví mé ženy, t.č. na mateřské s tříletou dračicí.
Radek, rk .

Vl001 řekl(a)...

Radku, díky za nabídku. Při vyjížďce bys mi určitě ujel, já před Moraviamanem měl najeto letos 800km, do konce sezony 2,5k. Cyklisticky žiju z velmi dávné minulosti, schopnost točit nohama zůstala, síla je pryč. Přes zimu ale fakt ven nepojedu, leda by bylo přes 10 stupňů :-) Na jaře rád vyzkouším, o kolik mi ujedeš:-)
Btw. - na rotopedu mám rekord hodinu. Koleno mírně bolí cca od Amsterdamu, někdy skoro ne, někdy víc. Uvidíme.