neděle, října 04, 2009

BV Polná 2.10.2009

Na podzim mi starty na Běžci Vysočiny nějak nevycházely. Chystal jsem se na Ironmaniaca do Teplic, pracovní povinnosti pak zabránily v dalších startech. Před závodem Sádeckými vinohrady najednou přede mnou stála Kristýnka s tím, že takhle se flákat Běžec Vysočiny nebude a že nutně musíme pravidelně jezdit. Čím to? Inu, pohled do celkového pořadí prozradil motivaci naší plavkyně, která vždycky tvrdí, že je snažší deset kilometrů uplavat než tři uběhnout. Po jarní části byla mezi staršími žačkami v BV první. Vůbec jsme nepočítali, že by mohla toto místo udržet, ale atletky nějak daly přednost jiným závodům a Kristýnka mohla bojovat o udržení vítězství. Lenka nás nechtěla doprovázet, že prý teď nějak nemá formu a Terča má v pátek trénink. Tak jsme objeli pár závodů ve dvou - v Sádku byla Kristýnka druhá s rozumnými body, v Řásné jako jediná ve své kategorii po slušném výkonu vyhrála:-) A co v Polné??

V Polné jsme v pátek mezi prvními, dostáváme nízká startovní čísla. No, to nám v závodě asi nepomůže:-) Startuji před Kristýnkou, vybíhám si vzadu v davu, nějak se běžecky necítím. Volnější začátek mi prospívá, při stoupání po kousku asfaltky dobíhám solidní skupinku. Zkusím se jí chvíli držet:-) Kupodivu se mi to ve stoupání téměř daří, přichází klesání a já si svým krásným dlouhým krokem předbíhám dva běžce. To pochopitelně stojí za zmínku, pro jistotu to zopakuji pro ty, kteří si to neumí představit - běžím si takhle z kopce, z jednoho z nejprudších klesání, které na BV jsou, neohrabaně plácám nohama a přesto, že jsem zvyklý, že v klesání se přede mne ženou davy, dnes dva běžce předbíhám já. Pravda, rozdíl v rychlosti byl asi takový, jako když se na dálnici předjíždí kamiony, ale nějak se prostě s tím předbíháním v klesání začít musí:-) Naplněn dobrým pocitem zkouším běžet s úsilím i v druhém kole. Pořád jsem s pár běžci v kontaktu, doběhnu Jirku? Dotahuji, dotahuji, Jirka však cítí cíl, zrychluje a opět na mne získává hezkých pár vteřin. No, nevadí. Jsem v cíli a jsem spokojen:-) Kopcovitých krosovitých 10,8km za 52:19, po dlouhé době lepší výsledek než loni - rovnou o minutu. Pořadí 30 místo z 45, v kategorii 10 z 12, avšak neskutečně vysoké body - 8,577 je zřejmě historicky druhý nejvyšší zisk po loňské hodinovce. Body jsou však trochu ovlivněny tím, že František Tichý už naši kategorii čtyřicátníků vyhrál a dnes nejspíš jen vyklusával s manželkou.

V cíli už čeká spokojená Kristýnka. K pojištění vítězství v letošním Běžci jí stačilo získat půl bodu. Tento těžký úkol zvládla perfektně, plán splnila na mnoho set procent a po zlepšení o tři čtvrtě minuty oproti loňsku je dnes druhá. Celkově je první a tři závody před koncem celé serie běhů už nemůže být předstižena. Prostě už navždy bude u ročníku 2009 uvedeno, že kategorii starších žaček nevyhrála atletka, ale dálková a zimní plavkyně, která se nebojí občas nazout boty a bez běžeckého tréninku se jen tak pustit do nelehkého zápolení s atletkami. Gratuluji k vítězství!!

2 komentáře:

Aldaman řekl(a)...

TY brďo to je výsledek. Připojuji se s gratulací pro vítězku. A jak to dopadne s tatínkem, na jakém místě skončí ?

Vl001 řekl(a)...

No na jakém místě... na nějakém horším:-) Letos jsem vynechal řadu závodů, ze kterých jsem míval vysoké body (např. hodinovka), takže mne čeká asi zatím nejhorší umístění v Běžci. Takže... třeba potrénuju.. a třeba se to zlepší. Někdy:-)