úterý, června 16, 2009

Plumlov 14.6.2009 (plavání)

V pátek večer jsme se zajeli rozcvičit na závod Běžce Vysočiny do Opatova. Ale o tom není moc co psát, znáte to - přestože pršelo celý den, na start se udělalo docela hezky, tak jsme si to odběhli na blátě z naší rodiny tři - Lenka se oproti loňsku trochu zlepšila, já a Kristýnka jsme si mírně pohoršili. Jenže já jsem měl z běhu docela dobrý pocit a vo tom to je. A Kiki má i na atletky slušné body, takže taky dobrý. No ale Plumlov, to bylo něco, o tom napíšu víc.

Jako bych to svým příspěvkem přivolal, poslední slušné plavecké podmínky byly v Bratislavě. V Mělicích studená voda a chladno, Kristýnka tam raději nejela s tím, že chce být zdravá na první červnový víkend, plánovala v neděli první desítku v Jedovnicích a v sobotu pětku v Brně. Jenže Jedovnice byly zrušeny, protože i v chladu se tam rozmnožily sinice a hygienik zakázal koupání. Kristýnka s obavami koukala na počasí a chtěla zkusit aspoň sobotní Brno. Trenér Komety si šel osobně změřit teplotu vody den před závodem a když naměřil 15 stupňů, přihlášku mládeže zrušil. Takže další závod až Plumlov. Ne že by se voda moc ohřála, před závodem avizovaná teplota 17 stupňů. Kristýnka se hlásí na desítku. Letošní novinkou totiž je, že pod 18 stupňů se zkracují i závody dorostenců. Takže buď to bude 18 a desítka, nebo zkrácená trať s bodováním jako za maraton. Já jsem moudře požádal našeho předsedu, aby mne přihlásil jen na kilometr. Měl jsem pro to dva důvody - počasí a taky málo času. Trojka byla v propozicích s pozdějším startem a my máme soboty dost nabité:-)

Cestou na Plumlov sleduji teplotu vzduchu - nechce se jí přes 13. Ani za nic. No výborné počasí na koupání. Na břehu přehrady stepujeme v bundách jako na závodech zimního plavání. Kolik má voda? Měření je neobvykle pečlivé. U břehu 17,8, kousek od něj 17,5, najdou se i místa se 17,2 stupni. Je rozhodnuto o zkrácení tratí žáků a dorostenců. Na přehradě jsou zároveň závody plachetnic, což vede k nutnosti vytýčit okruhy jinak, než je obvyklé. Nucený posun programu vítám, protože se vzduch přece jen otepluje. Ale komplikuje nám to odpolední program:-) Konečně jdou plavečtí maratonci do vody, Kristýnka poplave 5km, které jí budou bodově ohodnoceny jako desítka. Dorostenek je na startu pomálu. Tři zkušenější volí trať 15km (zkráceno na 8,3), desítku volí ještě jedna starší dorostenka. Zbylé dvě dorostenky zkrácenou pětku (tedy cca 3km) a víc jich na startu není. Je fakt chladno. Plavcům se do vody nějak nechce. Po chvilce zmatků se aspoň čelo rovná ve vodě a je tu start. Snad mi ta moje holka nezmrzne:-) Nemůžu sledovat průběh závodu, musím jít taky plavat na vedlejší okruh. Připadá mi vytýčený nějak moc dlouhý, ještě že jsem se nepřihlásil na trojku, mohla by z toho být skoro pětka:-) Jdu do vody s motivací. Když doplavu, budu totiž první. Žádný další dospělák se na kilometr nepřihlásil:-)

Do vody jdu neobvykle snadno. Ona je oproti zimní přece jen docela teplá. Půjde v ní vydržet? Start jedničky i trojky je nakonec společný. Dětské kategorie jsou kráceny, různé kategorie tak plavou různý počet kol - 2,4 (jen já),6 nebo 12. To budou mít rozhodčí co dělat:-) Na startu moudře pouštím rychlé žáčky dopředu a peru se o poslední místo s pár prsaři. Teda, poslední jsou oni. Na trojce. Já jsem první na jedničce:-) První kolo za 7:15 dává tušit, že vyměřovači nám dopřáli o nějaký ten metr víc. No co už s nimi. Zjišťuji, že v této vodě klidně půlhodinku vydržím, tak je to fuk. Odplácám druhé kolo za 7:48, začínám tuhnout:-), třetí kolo 7:55 a přecházím na prsa. Ruce jsou radši ve vodě než je vytahovat ven a pořád namáčet. Těším se na místa s mírně teplejší vodou a hlavně - těším se z vody. Já už můžu ven! Za 31:08. Přede mnou jeden plavec vzdává. Rozhodčí se ptá, zda taky končím. Já že jo, já už mám doplaváno. Když si píše mé číslo na divné místo papíru, chápu, že si myslí, že taky vzdávám. Neruším při doplavání dalších a ve volné chvíli vysvětluji, že já jsem ta padavka, která se přihlásila jen na kilometr a že by mne mohl přepsat do jiného sloupečku:-) Daří se, budu vítěz:-) Popravdě, trojku bych v té vodě nedoplaval. A Kristýnka si v té hrůze plave pětku. Jdu se na ni podívat. Podle typického stylu ji vidím v dáli, plave docela slušně poslední kolo. Čekám na ni v cíli, doplavává za 1:33 a má velkou radost. Bodejť by ne. V takové vodě. Navíc vypadá, že by mohla klidně plavat dál. No po kom ta holka je?:-)

Nemůžeme čekat na vyhlášení výsledků, rychle mizíme. Tak aspoň tímto vyhlašuji Kristýnku za vítězku. V docela těžkých podmínkách doplavala pětku. Jako první z mladších dorostenek. Jsme prostě dva vítězové. Jo jo, jsme plavecká rodina:-D

4 komentáře:

Ječmínek Máselník řekl(a)...

o Plumlovu jsem uvažoval, nakonec jsem ale dal přednost delšímu kolu. Rád bych ale něco delšího plaveckého letos zkusil. Uvidíme.

Vl001 řekl(a)...

Jestli chceš doporučení z moravských závodů, tak Hlučín. Bývá tam pěkně teplo a příjemná atmosféra:-)

Šewy řekl(a)...

To je teda taktika zvolit závod kde jsi sám a překvapivě vyhrát. :-)

Vl001 řekl(a)...

Ano, výborná taktika a výborné provedení, taky si to myslím:-)